Thursday, February 23, 2012

PETUA HEBAT UNTUK TENAGA DALAMAN LELAKI.




Dalam penjagaan kesihatan lelaki terutamanya untuk tenaga dalaman (Batin),masih terdapat segelintir lelaki yang tidak mengambil berat dan memandang remeh keatas perkara ini.'Beringat sebelum kena berjaga sebelum habis'Mungkin ramai lelaki yang tidak mengetahui bahawa tabiat biasa yang sering dilakukan memberi kesan terhadap keupayaan mereka.Sesetengahnya akan membawa kesan serta merta dan ada kesan yang memakan masa yang panjang.


Perbagai petua dan pantang larang yang telah digariskan olih pendita melayu dahulukala bagi menjaga kesihatan batin ini.Ia bukan bertujuan mengharamkan yang halal tetapi berupa nasihat berguna hasil dari pengalaman orang-orang terdahulu.Tidak hairanlah kalau fenomena sekarang kita akan lihat terdapat wanita cantik dan muda suka berpacaran dengan lelaki berusia kerana kenikmatan yang dicari ada pada mereka yang mengamalkan petua-petua melayu dahulu kala sebagai warisan mereka.Disini diperturunkan beberapa petua lama yang berguna untuk diamal dan dihayati.



1.Jangan amalkan minum air batu kerana ia akan mengakibatkan zakar jadi sejuk serta lembik.Akibatnya zakar jadi ngilu apabila bersama dengan isteri.Batang zakar harus sentiasa panas.


2.Usah amalkan makan makanan bersifat sejuk atau telah sejuk dan dibekukan.Ia bolih mengakibatkan air mani cair dan terpancut awal.


3.Jangan makan nasi berulamkan air.Minum air satelah selesai makan nasi,melainkan tercekik.Kesannya sama saperti minum air batu.


4.Jangan terus minum air salepas makan nasi,minum hanya satelah 2 minit suapan terakhir.


5.Jangan hembu nafas ketika minum,tahan nafas.Ia membantu mengelakkan dari mudah lelah ketika bersama isteri(jimak).


6.Elakan dari melancap kerana ia memaksa mani keluar dan melemahkan zakar.


7.Elakkan minum air ketika badan panas salepas berlari atau bekerja berat.Berehatlah terlebih dahulu,sejukkan badan kemudian barulah minum air.


8.Jangan biarkan isteri tindihkan zakar ketika tidur.Aliran darah yang sempurna amat perlu pada zakar kerana waktu tidur darah menuju ke zakar.Tindihan dari paha dan lutut yang sejuk membantutkan aliran darah.



9.Jangan makan kepak ayam daging kerana ia melemahkan zakar.


10.Jangan makan nasi sejuk,panaskan dulu.


11.Jika berumur lebi 30 tahun,elakkan jimak lebih dari 3 kali seminggu kerana perlu masa untuk membina kembali tenaga batin.


12.Kurangkan dari memakan pisang embun.


13.Jangan buang air kecil diatas tanah atau ketika berendam dalam air.


14.Jauhi makan makanan yang kuahnya berlinang kerana ianya melemahkan zakar.


15.Tidak digalakkan mengadakan hubungan kelamin didalam air.


16.Selepas melakukan hubungan kelamin,rehat dahulu 15 - 20 minit kemudian barulah minum air.


17.Jangan biarkan pinggang terhentak dengan kuat kerana mengakibatkan mati pucuk.


18.Jangan biarkan zakar terendam begitu lama selepas klimaks.


19.Jangan lakukan hubungan kelamin ketika isteri sedang haid kerana ianya bukan sahaja haram disisi agama tetapi bolih mengdatangkan penyakit.


20.Elakkan minum air selepas jam 11.00 mlm walaupun air panas kerana ia lemahkan otot pinggang dan membawa sengal badan.


21.jangan bersetuboh dengan perempuan yang jauh lebih tua dari kita.


Semuga kita semua dirahmati Allah selalu hendaknya

No comments:

Post a Comment